Svajonių išsipildymas trys

Published by Rokas Arbušis on

Geoffas Holtas 1

Nėra neįmanomų dalykų, tik kai kurie mažai tikėtini. Bet įmanomi. Ir štai du pavyzdžiai.

Britas Geoffas Holtas tapo pirmuoju kvadriplegiku (cerebrinio paralyžiaus forma), perplaukusiu jachta Atlanto vandenyną.

Buriuoti šiam vyrui ne naujiena, ir Didžiąją balą jis jau įveikęs du kartus būdamas 16-os ir kartą – 18-os. Bet dabar pirmą kartą – po 25 metų pertraukos. Ironiška, bet buriuotojas iš Didžiosios Britanijos į Mergelių salas (priklauso Didžiajai Britanijai) atplaukė į tą vietą, kur 1984 metais susižeidė ir tapo neįgaliuoju.

Nardydamas sekliuose vandenyse jis susilaužė kaklą ir dėl stuburo smegenų pažeidimo liko prikaustytas prie invalido vežimėlio.

60 pėdų katamaranu vyras plaukė ne vienas – jam padėjo ir tokius ligonius prižiūrinti Suzana, kuri prieš šią kelionę specialiai mokėsi buriavimo pagrindų.

hiro

G.Holtas jau įvykdė savo svajonę, o štai japonas Mitsuhiro Iwamoto dar rengiasi svajonių kelionei. — aklas buriuotojas ketina perplaukti Ramųjį vandenyną .

Aklųjų buriavimas nėra didelė naujiena (kaip, beje, ir paralyžiuotų žmonių) – jie rengia savo varžybas, apie vieną tokį sportininką „Ant bangos“ jau rašė.

Tad ir Ramųjį vandenyną perplaukti ketinantis M.Iwamoto – ne naujokas jachtoje. 42 metų vyras regėjimo neteko mokykloje, o buriuoti su žmonos ir dukros pagalba pradėjo prieš kelerius metus. Matyt tėvo, valtininko, kraujas virė japono gyslomis ir 2006 metais jis jau atstovavo savo šaliai aklųjų buriavimo planetos čempionate.

Ruošdamasis plaukimui iš JAV į Japoniją, buriuotojas ieško paramos projektui, o į įgulą ketina priimti ir daugiau regėjimo negalią turinčių buriuotojų.

Geriausia yra tai, kad buriuodamas galiu pajausti gamtos galią visais savo pojūčiais, taip pat ir šeštuoju“, — sako aklas M.Iwamoto.


16 Comments

gramas · 01/27/2010 at 11:06 AM

su tokiu superiniu laivu kaip Imposible Dreams, ir Geoff’o patirtim – Atlantas ne riba. Puiki kruizinio buriavimo reklama, nors esmė, manyčiau – nauja viltis daugeliui neįgalių žmonių. Per TallShip’us buvo kažkokiam anglų charity fund priklausantis s/v LordNelson – irgi su neįgaliųjų įgulomis per svietą keliaujantis.

Docent · 01/27/2010 at 1:50 PM

Na, kad G. Holtas tą padarė, padedamas pagalbininkės, tai dar galima suvokti. Jis komandavo, o pagalbininkė vykdė. Bet kad tą padarytų aklas žmogus… Net jei susirinktų geriausių pasaulio buriuotojų komanda, užrišus visiems akis, jie negalėtų nei prisišvartuoti, nei pravairuot pro uosto vartus. Vis tiek komandoje turi būti bent vienas bent kiek matantis, nors ir paralyžiuotas.

Rokas Arbušis atsakė:

@Docent,
pagal taisykles komandinėse įgulose bent vienas regintis yra.

Docent atsakė:

@Rokas Arbušis,
Tada aklas gali ir lėktuvą pilotuot, jei antrasis pilotas matantis :)

Rokas Arbušis atsakė:

@Docent,
nors kartą bandei pilotuoti?
imo, būtum bandęs, pats abejotum savo tokiu teiginiu.
ten ir dviems regintiems yra ką veikti.

Docent atsakė:

@Rokas Arbušis,
Bandžiau su ultralengvaisiais lėktuviukais. Prieš metus pradėjau mokytis, bet nelaimei, mano mokytojas užsimušė, tai nežinau, ar dabar tęsiu tuos mokslus :(. Galvoju, kad gal užteks ir buriavimo. Ten bent jau užsimušt galimybių nėra (beveik). Praskraidžiau dar tik 3 valandas. Tai skristi tiesiai per ramų orą daug įgūdžių lyg ir nereikia. Galima net paleist vairalazdę. Jei nėra vėjo, tai nėra ir dreifo. Žinoma, reikia stebėti prietaisus ir vis pasitikrinti, ar nėra galimybės susidurt su kuo nors susidurti. Tas lėktuviukas prie 70 km/h dar sklendžia, todėl nuplaniruoti galima ir išungtu varikliu. Nusileist nebūtina ant asfalto, galima ir pievoje, tačiau tą padaryti aklam tiek pat šansų, kiek ir prisišvartuot su laivu. Tačiau tokiam lėktuve, kur sėdima ne vienas paskui kitą, bet greta vienas kito, gal ir pavyktų, jei aklasis turėtų patirties iš tų laikų, kai dar matė, o porininkas jam pasakinėtų kiekvieną žingsnį.

Nauticalis atsakė:

@Docent,

Lėktuvas gal ir buvo ultralengvas, kol į jį neįlipo Storas. :)

Man tai skraidymas ne prie širdies: iškritus per bortą gal dar ir išplauksi, o va išsivertus iš lėktuvo – plastnojimas nepadės… :(

A propo, tamsta man dar laišką skolingas. ;)

gramas · 01/27/2010 at 3:51 PM

Neseniai su draudikais sudarinėjau kaupiamojo gyvybės draudimo sutartį. Net nežinau kaip, bet velnias timptelejo į anketą įrašyti hobis – atseit, buriavimas. Atskaitymus už riziką tai iškėlė į nesąmoningas aukštumas, plius įrašas polise kad nifiga niekas negalios, jei įvykis susijęs su buriavimu. Pasipiktinau, pasiginčijom… Kompromisą mes suradom, t.y. hobio dabar aš nebeturiu, įrašo polise irgi… Manau, kad tokio pobūdžio kaip šiandienos Arbušio įrašas, buriavimo reklama ir informacija mums yra naudinga – t.y. laikui bėgant artojų tauta nebijos vandens taip, kaip bijo šiandien. Juk, jei paralyžiuotas anglas, arba aklas japonas vandenyną perplaukia, tai gal lietuvis su kojom/rankom beigi viena funkcionuojančia galva galėtų bent iki Nidos kažkaip nuplaukti?

Docent atsakė:

@gramai,
Spėju, kad dauguma žmonių buriavimą įsivaizduoja kaip labai pavojingą sportą. Tačiau dauguma tų žmonių neturi supratimo apie tai. Žinoma, kažkiek pavojaus yra ir buriavime, ypač tolimuose plaukimuose, bet jei buriuot tik po Kauno marias, tai ten didžiausias pavojus, kaip taisyklė, yra sušlapimas. Net jei jachta sugalvotų nunerti, tai juk Kauno marios plačiausioje vietoje vargu ar siekia 2 km. Kažkada po pamokų lažindavomės ir plaukdavome per tas marias šuniuku vien tik už alaus butelį :). Žinoma, yra paskendysių ir čia, bet kiek atvejų žinau, tai viskas buvo per alkoholį. Lyginant su dauguma sporto šakų ar hobių buriavimas turėtų būti laikomas vienu iš mažiausiai pavojingų. Juk net per krepšinio treniruotę, ar pasičiuožinėjimą ant ledo galima gauti rimtų traumų.
Tie žmonės su negalia turėtų sušvelninti buriavimo įvaizdį. Beje, A.Sinkevičius, amžiną jam atilsį, yra pasakojęs, kad maždaug tuo metu kai GPS dar buvo naujovė, kažkokia močiutė perplaukė su anūkais per Atlantą. Sakė, kad ji norėjo, kad anūkai pakvėpuotų grynu per atostogas :).

Marius atsakė:

@Docent, Jei Vikipedija pasitiket tai didziausias Mariu plotis 3.3km

Docent atsakė:

@Mariau, iš smalsumo dabar pamatavau :)
Tai tikrai, matuojant nuo Brigitkalnio link Biliūno įlankos tolimiausio taško gaunasi maždaug 3,3 km, tačiau norint gauti tokį plotį reikia matuoti kiek įstrižai. Kitur vyrauja pločiai 1,8-2,3 km. Bet juk baseine per treniruotę tekdavo plaukti 5 km, tai ką reiškia 3 km? :). Jei tektų gelbėtis iš skęstančio laivo, tai iš marių vidurio gaunasi dvigubai mažiau. Žinoma, plaukti geriau pavėjui, kad bangelės netrukdytų.

Rokas Arbušis atsakė:

@Docent,
kaip buriavimas Kauno mariose ir romantiškos iškylos virsta gelbėjimo operacija, kada nors gal parašysiu savo atsiminimus.
ne kartą patyriau savo kailiu. dar daugiau girdėjau.
žinoma, dabar žinau savo klaidas, to nebūtų, bet esmės nekeičia — ne toks jau ir nepavojingas tai užsiėmimas.
bet faktas — daug hobių yra pavojingesnių.
ir šachmatais gali paspringti, jei nugalėtas priešininkas piktas pasitaikys.

Docent atsakė:

@Rokai,
jei kada atrastum laiko aprašyti pavojingus nuotykius, tikrai būtų įdomu. Pats taip pat esu patyręs “įdomybių” ir Kauno mariose, tačiau visi rūpesčiai buvo per neatsargumą ir alkoholį. Tačiau pats pavojingiausias įvykis (pagal mano vertinimą) buvo ne stiprus vėjas, ar, pavyzdžiui, kai teko iškristi iš laivo esant bent metro aukščio bangoms Kuršių mariose be liemenės (tada buvau įsitikinęs, kad tikri vyrai liemenių nesideda :)). Pagal mane pavojingiausias buvo tas momentas, kai trūkus groto falui gikas šovė žemyn ir išlaužė gabaliuką kokpito. Jeigu taip per galvą, tai tikrai kankintų liūdesys. Nuo tada vis pasižiūriu, ar falai nėra per daug nusitrynę :).

Rokas Arbušis atsakė:

@Docent,
va va, nusitrynusios virvės (trosai) ir buvo vienos tokios avarijos priežastis.
kada nors…

Nauticalis atsakė:

@Docent,

Tai kur jau jis netruks, kai vairininko Mažo dėka ten vienas pilietis pakibo ir paskraidė virš vandens… ;)

Ricardas · 01/27/2010 at 6:27 PM

“Nėra neįmanomų dalykų, tik kai kurie mažai tikėtini” – mes biski kitaip sakom – “Viskas imanoma, neimanoma tik ilgiau uztrunka”

Comments are closed.